Bergenbier S.A. anunta rezultatele financiare pentru anul 2022

Bucuresti, iulie 2023. Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors, unul dintre cei mai importanti producatori de bere din Romania, a incheiat anul 2022 cu o cifra de afaceri de 798 de milioane de lei, in crestere cu peste 11% fata de anul trecut.

„Pentru industria berii, 2022 a fost un an «normal» de impredictibil si de provocator, unul de supravietuire pentru categorie. Cu toate acestea, am continuat investitiile in brandurile noastre, in oameni si in fabrica din Ploiesti, am fost aproape de partenerii si consumatorii nostri cu un portofoliu diversificat, care sa raspunda nevoilor din piata si sa acopere cat mai bine momentele de consum. Am extins brand-ul Fresh 0.0 cu lansarea unei noi arome, ne-am consolidat pozitia in segmentele core si premium, cat si in canalele modern si traditional trade. De asemenea, am continuat drumul sustenabilitatii prin investitii in optimizarea resurselor in fabrica din Ploiesti si suntem fondatori si garanti ai Sistemului Garantie-Returnare, un proiect important de tara, in care sunt implicati producatorii de bauturi, retailerii si statul roman”, a punctat Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A.  

In 2022 producatorul de bere a lansat platforma de sustenabilitate Prietenii stiu sa fie responsabili, prin care promoveaza angajamentele companiei pentru planeta, oameni si consumul responsabil. Tot de anul trecut, Bergenbier S.A. achizitioneaza in totalitate energie verde atat pentru fabrica din Ploiesti, cat si pentru sediul central din Bucuresti.

„In ciuda unui an plin de provocari, am reusit sa avem o cifra de afaceri in crestere, performanta fiind in linie cu planurile noastre strategice. Am platit catre statul roman taxe si impozite aferente anului 2022 in valoare de 223 de milioane de lei, in crestere cu cinci procente fata de anul anterior. Vorbim despre provocari fara precedent deja de trei ani, insa anul trecut ne-am gasit intr-un scenariu hiperinflationist care a dus la costuri record ale materiilor prime. In acest sens, la nivelul companiei am crescut gradul de disciplina financiara, am dezvolvat un sistem flexibil de cash management si ne-am asumat un mod de lucru multidepartamental care ne permite sa operam cu succes intr-un mediu extern, macroeconomic, volatil”, a adaugat Alexandru Nomicos, Director Financiar Bergenbier S.A.

Conform datelor emise de Asociatia Berarii Romaniei, in 2023 piata berii a scazut cu 9% in primele 5 luni ale anului, factorii principali fiind scaderea puterii de cumparare si contextul economic dificil.  

„2023 este un nou an dificil pentru industria berii, insa echipa Bergenbier S.A. este acum mai pregatita pentru a tine sub control provocarile venite. Vom continua sa investim strategic in inovatie, in oameni si in obiectivele noastre de a cuceri segmentul premium si de a intari pozitia in core. Ramanem un partener de incredere al clientilor, distribuitorilor si consumatorilor nostri”, a mai adaugat Mihai Voicu.

Urmariti stirile newsflash.ro si pe Google News
Total
0
Shares
Stiri pe aceeasi tema