Beneficiile exercițiilor fizice zilnice – avantaje în plan fizic și psihic

Pentru o viață cât mai sănătoasă, până și în mesajele de interes public difuzate de televiziuni, prin implicarea Consiliului Național al Audiovizualului, fac referire inclusiv la nevoia de mișcare zilnică, timp de cel puțin 30 de minute. Probabil că nimeni nu contestă o astfel de recomandare, căci legătura dintre activitatea fizică și starea de sănătate a fost demonstrată de-a lungul timpului atât de studii științifice în plan medical, cât și de analizele bazate pe statistici.

În lumea modernă, avem totul la îndemână din ce în ce mai simplificat, astfel că nu mai este nevoie în multe situații să facem mișcare pentru a ne îndeplini o anumită necesitate sau dorință.

Astfel, nu mai trebuie să mergem la o agenție bancară pentru a face transferuri de bani și plăți la furnizorii de servicii, nu mai trebuie să ne deplasăm neapărat în magazine fizice pentru a face cumpărături, nu mai este nevoie să ajungem la un cinematograf pentru a vedea un film relativ nou. Aplicațiile de mobile banking, comerțul electronic și platformele de streaming video online sunt principalele soluții alternative la chestiunile menționate anterior.

Exemple există din multe alte domenii, mai ales pe diverse nișe de divertisment. Internetul a simplificat mult lucrurile, iar smartphone-urile sunt adevărate computere mobile, care ne oferă acces la un univers fascinant. Rețelele de socializare și jocurile video se situează printre domeniile de top în materie de conținut accesat online pentru distracție. Chiar și în cazul jocurilor de noroc, nu mai este nevoie să mergi într-un cazinou terestru pentru te distra la jocurile preferate. Cazinourile online propun o mare varietate de jocuri și vin și cu alte beneficii, precum rotiri gratuite pe bune oferite la deschiderea contului sau la prima depunere.

Riscul consumului excesiv de divertisment online și al accesării excesive de resurse virtuale în general este reprezentant de posibilitatea încadrării într-un stil de viață sedentar. Pentru că nu mai suntem nevoiți să realizăm anumite activități fizice, trebuie să găsim modalități de a compensa lucrurile. Mersul pe jos, alergarea în parc sau exercițiile fizice realizate acasă ori la sala de fitness par să fie soluțiile cele mai practice pentru un stil de viață sănătos, dinamic, activ.

Beneficiile exercițiilor fizice zilnice aduc avantaje nu doar în plan fizic, ci și pe plan psihic. Iată doar câteva dintre acestea:

– gestionarea corectă a masei corporale (obezitatea de orice fel aduce riscuri majore asupra sănătății);

– creșterea capacității cardiovasculare;

– creșterea masei musculare (pentru o imagine de sine mai plăcută);

scăderea tensiunii arteriale și îmbunătățirea nivelului de colesterol;

– creșterea densității osoase, reducându-se chiar riscul de osteoporoză;

– îmbunătățirea somnului, în condițiile în care stresul afectează calitatea somnului în cazul multor persoane;

– reducerea stresului și anxietății, prin eliberarea de endorfine;

– interes ridicat pentru socializare față în față, în cazul activităților la sălile publice de fitness;

– promovarea unei stări generale de bine, la nivel mental și fizic;

Se știe că, mai ales în mediul urban, oamenii sunt foarte interesați de sport, dar se rezumă adesea la a privi competiții din fotbal și nu numai. Evenimentele sportive precum EURO 2024, transmise în direct la TV și online, înregistrează audiențe de top. Totuși, este important să nu ne rezumăm la o astfel de implicare pasivă, ci să înțelegem că un stil de viață activ este cea mai bună opțiune pentru a ne asigura o calitate mai ridicată a vieții.

Desigur, fiecare persoană este diferită, iar exercițiile fizice sunt recomandate în anumite condiții, atunci când nu există contraindicații. Pentru ca totul să fie bine în materie de sănătate, sfaturile medicilor sunt cele care vor dicta alegerile corecte pentru un stil de viață sănătos.

Sursa foto canva.com

Urmariti stirile newsflash.ro si pe Google News
Total
0
Shares
Stiri pe aceeasi tema