Revoluţia din 1989 a găsit România cu o singură autostradă, Bucureşti-Piteşti, plus 17 km între Bucureşti şi Constanţa. Până spre finalul anilor ’90, la nivel guvernamental nu s-a pus niciodată serios problema extinderii reţelei de autostrăzi. Deşi până şi Nicolae Ceauşescu avea planuri în acest sens. Ba mai mult, fostul preşedinte Traian Băsescu a declarat public, pe vremea când era ministru al Transporturilor în Guvernele Petre Roman şi Theodor Stolojan, că României nici nu-i trebuie autostrăzi.
Au început să-i trebuiască, totuşi, după ce ţara se înscrisese pe drumul aderării la NATO şi se profila începerea negocierilor de aderare la Uniunea Europeană. Construcţia de autostrăzi în România postcomunistă a demarat, practic, abia în anul 2000. Primul deceniu după Revoluţie a fost, astfel, pierdut. De aici încolo a început o sarabandă a promisiunilor guvernamentale, la fiecare ciclu electoral. Argumentul “vom construi X…
Citeste continuarea pe www.punctul.ro
Urmariti stirile newsflash.ro si pe Google News