Atunci când măsoară scumpirile, Institutul Național de Statistică nu se uită doar la mărfurile de pe rafturile magazinelor, ci și la cât de mult contează acestea în consumul nostru. Iar în ultimii 10 ani, perioadă pe care HotNews a cercetat-o, acest consum s-a schimbat radical. De pildă, UK ia în calculul inflației prețul plăcintelor cu fructe și cel al gogoșilor, iar Franța atunci când măsoară inflația se uită atent la prețurile pulpelor de broască, al melcilor dar și al serviciilor sexuale
Inflatia erodeaza puterea de cumparareFoto: Andriy Popov / Panthermedia / Profimedia Images
Cele mai mari schimbări cu privire la importanța pe care o acordăm elementelor din lista INS sunt: plata hotelurilor în vacanțe (care a crescut de 72 de ori în 10 ani), urmate de îmbrăcăminte (în special țesături, unde ponderea cheltuielilor în coșul de consum a crescut de 8 ori), mașini de spălat și lapte (ponderi mai mari cu de peste 3 ori).
La…
Citeste continuarea pe economie.hotnews.ro
Urmariti stirile newsflash.ro si pe Google News