Comerțul global mai încasează o lovitură: lipsa petrolierelor


Avertismentele industriei petroliere, potrivit cărora se construiesc prea puține nave, se întorc să bântuie piața, după ce atacurile Houthi asupra transportului maritim au provocat devieri pe scară largă în comerțul global cu țiței.

Doar două superpetroliere noi urmează să se alăture flotei în 2024 – cele mai puține adăugiri din aproape patru decenii și cu aproximativ 90% sub media anuală din acest mileniu, potrivit Bloomberg. Proprietarii au început să evite din ce în ce mai mult sudul Mării Roșii, iar lipsa de noi capacități începe să se resimtă: tarifele au înregistrat vârfuri, iar durata călătoriilor este în creștere.

„Impactul devierilor poate fi văzut în fiecare zi în transportul maritim în general și aș spune că în mod specific în transportul maritim al petrolului brut și al produselor petroliere”, a declarat Alexander Saverys, directorul executiv al Euronav.

În timp ce alte nave comerciale – în special navele de…

Citeste continuarea pe www.national.ro

Urmariti stirile newsflash.ro si pe Google News
Total
0
Shares
Stiri pe aceeasi tema