Scandal la TAROM după ce piloții au reclamat că au primit mâncare stricată. Concluziile controlului la firma de catering



Vineri, 27 Ianuarie 2023, ora 20:07

487 citiri

Piloții români de la TAROM au depus o reclamație împotriva firmei care asigură cateringul, spunând că au primit hrană alterată în timpul zborului pe ruta Amsterdam-Otopeni.

Potrivit unor piloți de linie care au dorit să le fie păstrat anonimatul, pe 23 ianuarie, toate cursele Tarom au primit catering etichetat cu o dată care atestă expirarea lui de peste o zi, fiind vorba despre un sendviș. Cateringul era destinat atât pentru pasagerii claselor economic și business, cât și personalului navigant. În plus, apa destinată piloților și pasagerilor era transportată în căruciorul folosit de obicei în scopul transportării gunoiului, relatează Adevărul.

Compania care asigură cateringul în avioane a declarat, în urma scandalului provocat, că ar fi fost vorba despre o etichetare greșită, au mai precizat surselor menționate.

”Sandviciurile sunt vopsite cu gelatină pentru înfrumusețare, iar peste stratul de gelatină (interzisă în alimentația piloților în timpul zborului deoarece fermentează) este pusă o jumătate de roșie cherry care va furniza rapid germeni de mucegai în interiorul pungii de plastic în care se află sandviciul respectiv. Este furnizat un platou cald cu o omletă cu spanac la cursele de seară și de noapte, deși oul și produsele derivate sunt excluse din alimentație după orele 16.00. Ambalajele unor produse vândute la bord cedează din cauza presiunii din interiorul aeronavelor (fapt constatat și fotografiat de către însoțitorii de bord). Salatele au incluse sosurile înainte de ambalarea lor (lucru interzis în cazul servirii lor la peste 30 de minute de la momentul preparării acestora – să nu uităm că producătorul le garantează, nu se știe în ce baza legală, două zile!) ceea ce face că să se altereze foarte repede”, se afirmă în sesizarea făcută de piloți către conducerea Tarom și către ANSVSA.

Aceștia au mai spus și că unii dintre piloți s-au simțit rău în timpul zborului după ce au consumat mâncarea alterată.

ANSVSA l-a sancționat pe furnizorul alimentelor

O echipă a ANSVSA a făcut un control la firma care asigură mâncarea piloților și a constatat nereguli importante.

”Având în vedere sesizarea call center ANSVSA nr. 22/23.01.2023, înregistrată la DSVSA Ilfov cu nr.161/24.01.2023, prin care semnalați faptul că unitatea SC UPLIFT AIRPORT SERVICES SRL, livrează preparate culinare neconforme și cu termenul de valabilitate depășit, vă comunicăm următoarele: În data de 24.01.2023, o echipă de inspectori din cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranță Alimentelor llfov, s-a deplasat la unitatea SC UPLIFT AIRPORT SERVICES SRL, din localitatea Otopeni, Calea Bucureștilor nr. 224Z, incinta Aeroport Henri Coandă, județ Ilfov, unde s-a constatat că unitatea nu respectă normele sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor în vigoare. Conform celor constatate, unitatea a fost sancționată contravențional conform HG 984/2005, cu modificările și completările ulterioare”, a transmis instituția.

Citeste continuarea pe ziare.com

Total
0
Shares
Adauga un comentariu

Stiri pe aceeasi tema

O sfidare | Contributors

Ana Blandiana ANA BLANDIANA (nume literar al Otiliei-Valeria Coman, căsătorită Rusan) s-a născut la Timişoara, la 25 martie…