Nvidia GeForce RTX 3050 review


Astăzi verificăm GeForce RTX 3050 de la Nvidia, un nou GPU cu buget redus la seria RTX 30. Chiar dacă această lansare adaugă o nouă ofertă Ampere low-end la linie, se bazează pe același siliciu GA106 folosit de RTX 3060.

RTX 3050 scade MSRP de la 330 USD la 250 USD, așa că vă puteți aștepta ca o parte semnificativă a matriței să fie dezactivată. Un caz concret, configurația de bază a fost redusă de la 3584 de nuclee la doar 2560, o reducere de aproape 30%, dar, în mod interesant, rămân aceleași 48 de ROP-uri. Deși frecvența de amplificare a nucleului rămâne aceeași la 1.777 MHz, viteza memoriei a fost ușor redusă de la 15 Gbps la 14 Gbps. Combinați asta cu magistrala de memorie mai mică de 128 de biți și ajungem la o scădere a lățimii de bandă cu 38%.

Cu toate acestea, un avantaj al acestui lucru este o scădere cu 24% a consumului de energie la doar 130 de wați, ceea ce înseamnă că o sursă de alimentare de bază de 550 de wați va fi mai mult decât suficientă pentru a alimenta un sistem de jocuri RTX 3050.

Acum, în comparație cu Radeon RX 6500 XT, MSRP-ul RTX 3050 este cu 25% mai mare la 250 USD, dar, desigur, ne așteptăm ca acesta să se vândă cu amănuntul pentru mai mult decât ceea ce vom discuta în mai multe detalii în concluzia noastră. Deci, deși RTX 3050 va fi mai costisitor, este, de asemenea, un produs semnificativ mai bun pe hârtie decât Radeon de buget, cu 8 GB de VRAM, lățime de bandă PCIe x8, patru ieșiri de afișare, decodare AV1 și un motor real de codificare hardware. Toate lucrurile la care te-ai aștepta la o placă grafică modernă, dar nu le primești cu 6500 XT.

Deși Nvidia a redus lățimea de bandă PCIe la jumătate, ceea ce nu ne place niciodată să o vedem pe GPU-uri cu prețuri de peste 200 USD, cu 8 GB de VRAM și lățime de bandă x8, performanța PCIe 3.0 va fi aceeași cu 4.0 în jocurile de astăzi, ceea ce înseamnă că RTX 3050 va câștiga” să nu fie paralizat pe sistemele PCIe 3.0, așa cum era 6500 XT.

Cu asta din drum, haideți să vorbim despre specificațiile sistemului de testare și apoi să trecem la rezultatele benchmark-ului.

Pentru testare, folosim sistemul nostru de testare GPU Ryzen 9 5950X. Deoarece testăm performanța GPU-ului și dorim să evităm introducerea unui blocaj al procesorului care ar distorsiona datele, un procesor de ultimă generație funcționează bine în acest scop.

De asemenea, toate datele de referință pentru această recenzie sunt actuale. Ne-am petrecut ultimele săptămâni actualizându-ne rezultatele GPU-urilor medii pentru recenziile 6500 XT și RTX 3050, iar cea mai mare parte a testării au fost efectuate folosind setări de calitate reduse la 1080p și 1440p, adecvate pentru acest segment de GPU.

Benchmark-uri

Începând cu Assassin’s Creed Valhalla, folosind presetarea de calitate medie la 1080p, constatăm că RTX 3050 este bun pentru 79 fps în medie, așa că aici este practic un GTX 1660 Super. Acest lucru l-a făcut cu 18% mai rapid decât 6500 XT folosind PCIe 4.0 și cu 30% mai rapid în comparație cu configurația PCIe 3.0. De asemenea, a fost cu doar 8% mai lent decât RTX 2060, un rezultat decent în general.


Datele 1440p sunt mult mai favorabile pentru RTX 3050, în comparație cu 6500 XT recent lansat de AMD. 3050 imită din nou performanța GTX 1660 Super, ceea ce înseamnă că a fost cu 38% mai rapid decât 6500 XT sau cu 45% mai rapid când a limitat GPU-ul Radeon la PCIe 3.0.

Shadow of the Tomb Raider a fost testat folosind cea mai înaltă calitate prestabilită, deoarece este un joc vechi acum și bastonul nostru de măsurare pentru această testare, 4GB 5500 XT a fost bun pentru peste 60 de fps în medie, așa că mi s-a părut rezonabil.

RTX 3050 a depășit acest rezultat cu 87 fps în medie, depășindu-l ușor înaintea GTX 1660 Super de data aceasta. Acest lucru l-a făcut cu 34% mai rapid decât 6500 XT sau cu 85% mai rapid când a limitat 6500 XT la PCIe 3.0. O victorie super ușoară aici pentru Nvidia.

Situația se înrăutățește din nou pentru 6500 XT la 1440p. Acum, chiar și cu PCIe 4.0, nici măcar nu putem atinge o medie de 40 fps, între timp, RTX 3050 a scăzut la 60 fps și a fost văzut cum se potrivește cu 1660 Super.

Rezultatele Watch Dogs: Legion sunt destul de bune pentru 6500 XT atunci când se utilizează presetarea de calitate medie. Aici, RTX 3050 a fost bun pentru 88 fps și asta l-a făcut doar cu 17% mai rapid decât 6500 XT, sau cu 28% mai rapid în comparație cu configurația PCIe 3.0, care rămâne un mare câștig.

În comparație cu 1660 Super, a fost cu 5% mai rapid și cu 15% mai lent decât 5600 XT și RTX 2060, deci puțin în urmă în comparație cu acele modele mai vechi.

RTX 3050 se îndepărtează de el la 1440p, având o medie de peste 60 fps pentru a-l face cu 28% mai rapid decât 6500 XT sau cu 36% mai rapid decât configurația PCIe 3.0. De asemenea, a fost cu 10% mai rapid decât GTX 1660 Super, dar cu 14-15% mai lent decât RTX 2060 și 5600 XT.

Pentru a testa Rainbow Six Siege, folosim presetarea de calitate ultra cu pachetul de texturi HD activat. Ca și înainte, am folosit 5500 XT pentru a stabili setările de testare, iar acest GPU a fost bun pentru mult peste 100 fps în orice moment, cu o medie de 147 fps.

RTX 3050 nu a avut nicio problemă să zdrobească acel rezultat cu 225 fps în medie, făcându-l cu doar 11% mai lent decât RTX 2060 și cu 14% mai rapid decât GTX 1660 Super. Incredibil, a fost cu 92% mai rapid decât 6500 XT și să nu ne deranjez nici măcar cu rezultatul PCIe 3.0 pentru acel GPU.

Trecând la 1440p, RTX 3050 îl învinge pe 6500 XT cu o marjă jenantă de 110%, deoarece s-a situat între GTX 1660 Super și RTX 2060. La naiba, era cu doar 10% în spatele lui RX 6600.

RTX 3050 a fost cu 52% mai rapid decât 6500 XT la 1080p folosind a doua cea mai înaltă calitate prestabilită, cu 141 fps în medie. PCIe 3.0 a paralizat complet 6500 XT, iar acum RTX 3050 este văzut a fi cu 114% mai rapid și ar trebui să remarc că am obținut exact același rezultat folosind PCIe 3.0 cu RTX 3050.

Trecerea la 1440p crește marja în favoarea modelului 3050, care este acum cu 66% mai rapid decât 6500 XT atunci când se utilizează PCI 4.0 și cu 128% mai rapid decât configurația PCIe 3.0. De asemenea, ne uităm la performanțe puțin mai bune decât GTX 1660 Super.

În continuare avem Horizon Zero Dawn unde 6500 XT folosind PCIe 4.0 s-a descurcat bine în comparație cu majoritatea celorlalte jocuri cu 72 fps în medie. RTX 3050 a fost cu 14% mai rapid, deși cu ambele utilizând PCIe 3.0, GPU-ul GeForce ar fi cu 55% mai rapid.

Acum, RTX 3050 este cu 24% mai rapid decât 6500 XT la 1440p. De asemenea, a fost cu câteva cadre mai rapid decât 1660 Super și a urmat RTX 2060 cu 15%.

Trecând la Far Cry 6, găsim o medie de 96 fps folosind GeForce RTX 3050 la 1080p cu presetarea de calitate medie. După cum am văzut deja de mai multe ori, practic oferă performanță 1660 Super, deși nu a fost cu mult mai lent decât 2060 în acesta, cel puțin când ne uităm la rata medie de cadre.

6500 XT se transformă într-una dintre cifrele sale mai bune în Far Cry 6 și, ca rezultat, 3050 a fost cu doar 14% mai rapid, deși problema pentru 6500 XT este PCIe 3.0 și, în comparație cu acea configurație, 3050 a fost cu 37% mai rapid.

6500 XT se prăbușește la 1440p, în timp ce RTX 3050 rămâne puternic, transformând în medie peste 60 fps pentru a-l face cu 42% mai rapid.

În Doom Eternal, RTX 3050 se potrivește extrem de bine cu RTX 2060 cu 178 fps în medie. Asta însemna că a fost cu 82% mai rapid decât 6500 XT și cu 287% mai rapid decât configurația PCIe 3.0. Atât trebuie să spunem despre asta.

1440p este o afacere urâtă pentru 6500 XT și este dezamăgitor să vezi că, în timp ce 4GB RX 570 poate atinge 60 fps și o experiență foarte redabilă, 6500 XT folosind PCIe 3.0 a fost redus la 36 fps.

Cu toate acestea, RTX 3050 nu a avut astfel de probleme, producând o valoare super impresionantă de 130 fps, păstrând în același timp minime de 1% peste 100 fps. De asemenea, a fost cu 13% mai rapid decât RTX 2060 și cu doar 11% mai lent decât RX 6600. Un rezultat stelară acolo.


Resident Evil Village nu este un joc foarte solicitant, mai ales cu calitatea prestabilită echilibrată, așa că nu este surprinzător că la 1080p RTX 3050 împinge confortabil peste 100 fps, cu o medie de 114 fps. Aceasta este o performanță asemănătoare GTX 1660 Super și înseamnă că noul buget GeForce a fost cu 52% mai rapid decât 6500 XT sau cu 78% mai rapid dacă comparăm cu configurația PCIe 3.0.

În continuare avem Death Stranding, iar acesta este un alt joc care nu este teribil de solicitant, în ciuda faptului că arată destul de frumos. GTX 3050 a fost bun pentru 108 fps folosind calitatea prestabilită implicită la 1080p și asta l-a plasat direct între 1660 Super și GTX 2060, un rezultat grozav.

De asemenea, a fost cu 24% mai rapid decât 6500 XT și scăderea plăcii grafice Radeon la PCIe 3.0 a extins doar marja la 27%, așa că ați putea argumenta că acesta este un rezultat bun pentru Radeon.

Chiar și la 1440p, 6500 XT rămâne acolo cu o medie de 64 fps față de 79 fps a lui RTX 3050, ceea ce a făcut ca GPU-ul GeForce să fie cu 23% mai rapid și având în vedere diferența de preț, chiar și la MSPR, acesta este un rezultat decent pentru AMD.

RTX 3050 a redat în medie 112 fps în Hitman 3 folosind presetarea de calitate medie la 1080p și asta l-a plasat foarte aproape de RTX 2060, în timp ce a învins GTX 1660 Super cu o marjă de 23%. De asemenea, a fost cu 29% mai rapid decât 6500 XT, sau cu 42% mai rapid când a fost limitat la PCIe 3.0.

Chiar și la 1440p, RTX 3050 a reușit cu mult peste 60 fps și asta l-a făcut cu 9% mai rapid decât RTX 2060 și cu 35% mai rapid decât 6500 XT, un rezultat grozav având în vedere piața actuală.

Ultimul avem Cyberpunk 2077, iar aici RTX 3050 a reușit să spargă bariera de 60 fps cu presetarea de calitate medie, cu o medie de 66 fps, ceea ce luând în considerare toate lucrurile este un rezultat destul de bun. Din păcate, a fost cu 18% mai lent decât RTX 2060, dar a fost și cu 40% mai rapid decât 6500 XT sau cu 69% mai rapid atunci când se folosește PCIe 3.0.

Aceste marje au rămas la 1440p. Aici, RTX 3050 a fost cu 37% mai rapid decât 6500 XT sau cu 58% mai rapid când folosea PCIe 3.0. A reușit în medie doar 41 fps, așa că pentru acest joc aș spune că RTX 3050 este mai potrivit pentru jocul 1080p.

Consumul de energie

GeForce RTX 3050 are o putere foarte redusă, împingând utilizarea totală a sistemului la doar 277 de wați în benchmark-ul nostru Doom. Având în vedere performanțele, asta îl face mult mai eficient decât 6500 XT, dar chiar dacă luăm un joc mai favorabil, cum ar fi Death Stranding sau Hitman 3, RTX 3050 încă se ridică bine, deoarece a crescut doar utilizarea totală a sistemului peste 6500. XT cu 15%.

PCIe 3.0 vs. 4.0

Deși am menționat că RTX 3050 oferă exact același nivel de performanță folosind PCIe 3.0 sau PCIe 4.0, iată o mostră rapidă a acestui lucru. Am testat toate cele 12 jocuri și nu am găsit nimic în afara marjei de eroare, deși majoritatea rezultatelor au fost exact aceleași ca cele prezentate mai jos în Tomb Raider la 1440p.

În timp ce 6500 XT a scăzut performanța cu 13% cu PCIe 3.0, nu vedem nicio schimbare pentru RTX 3050. Deci, jucătorii limitați la o platformă PCIe 3.0 (care, în momentul de față, este probabil o majoritate), RTX 3050 va fi semnificativ mai rapid .

12 Media joc

Și iată o privire asupra celor 12 date medii ale jocului, care au fost calculate folosind media geografică. RTX 3050 a avut o medie de 108 fps la 1080p, ceea ce l-a făcut cu doar 5% mai lent decât GTX 1660 Super, cu 10% mai lent decât RTX 2060 și cu 23% mai lent decât Radeon RX 6600.

În comparație cu 6500 XT, ne uităm la o creștere a performanței cu 37% sau la o creștere masivă de 74% în comparație cu rezultatul PCIe 3.0.

După cum am văzut adesea, datele 1440p sunt și mai brutale pentru 6500 XT. Aici, RTX 3050 a fost cu 54% mai rapid sau cu 85% mai rapid când se compară performanța PCIe 3.0. RTX 3050 a avut, de asemenea, o medie de 74 fps, ceea ce înseamnă că a fost de cele mai multe ori bun pentru peste 60 de fps la 1440p folosind setări de calitate respectabile în multe titluri.

Performanță Ray Tracing

Nu credem că performanța de rasterizare a lui RTX 3050 este suficient de puternică pentru a justifica activarea efectelor ray traced, dar puteți, și unii dintre voi s-ar putea oricum dori, așa că să aruncăm o privire.

Începând cu Watch Dogs Legion, vedem că stocul RTX 3050 este bun pentru 88 fps în medie, cu presetarea de calitate medie redusă. Activarea DLSS fără efecte RT poate fi de mare ajutor, mărind rata medie a cadrelor cu 26% pentru 111 fps, iar acum ne uităm la performanța asemănătoare RX 6600.

Activarea ray tracing-ului cu setarea de calitate medie + DLSS a scăzut rata medie a cadrelor la 60 fps, ceea ce este încă foarte practic, dar personal aș prefera să joc jocul cu o calitate mai mare prestabilită și poate să las DLSS activat.

Jocul a fost jucabil cu ray tracing activat și DLSS, oferind în medie ~60 fps. Fără DLSS, rata de cadre a scăzut la 40 de secunde și acesta este aproximativ același nivel de performanță de urmărire a razelor decât vă puteți aștepta de la RX 6600 din acest titlu.

Testarea cu Far Cry 6, care nu acceptă DLSS, arată că RTX 3050 poate depăși confortabil bariera de 60 de fps, cu ray tracing complet activat. A fost mai lent decât RX 6600, mult mai scump, dar în timp ce era cu 28% mai lent fără RT activat, a fost cu doar 14% mai lent cu acesta activat.

Pe Cyberpunk 2077, constatăm că DLSS este cel mai impresionant, sporind performanța rasterizării cu 48% incredibil, permițând lui RTX 3050 să depășească Radeon RX 6600. Apoi, folosind ray-tracing fără DLSS activat, RTX 3060 și RX 6600 oferă performanțe comparabile la 30. -40 fps. Dar, desigur, activarea DLSS a oferit un impuls mare și apoi RTX 3050 a fost bun pentru aproximativ 60 de fps în medie.

Pentru aceia dintre voi care vă întrebați de ce comparăm cu RX 6600 și nu cu 6500 XT pentru benchmarkul de ray tracing, pur și simplu nu am vrut să fim atât de cruzi. Serios, totuși, 6500 XT este atât de slab cu ray tracing activat, încât datele nu sunt utile pentru comparație.

Cost pe cadru

Timp pentru toate analizele importante ale costului pe cadru. Vom începe cu MSRP folosind datele 1080p, dar vom include rezultate 1440p și alte puncte de date (și ipoteze) pentru o comparație mai realistă a prețurilor într-un moment.

Dar să scoatem mai întâi chestiile Fantasyland din drum… dacă RTX 3050 s-ar vinde cu 250 de dolari (ceea ce, evident, nu va fi), ar fuma 6500 XT de 200 de dolari, oferind o reducere de 9% pe cadru sau 28 de dolari. % la compararea datelor PCIe 3.0.

Acestea fiind spuse, ar fi, de asemenea, o valoare mult mai slabă decât GTX 1650 Super și puțin mai proastă decât RX 5600 XT, dar este de așteptat, având în vedere piața actuală, așa că putem accepta puțină stagnare, chiar dacă nu o facem. imi place.

Acum, dacă ne uităm la prețurile din lumea reală, situația este destul de diferită.

Pentru GPU-urile folosite, luăm prețul mediu de vânzare văzut la eBay în ultimele 4 săptămâni, iar pentru GPU-urile noi prețul se bazează pe ceea ce am putea găsi în stoc în locuri precum Newegg. Acest lucru plasează 6500 XT la 270 USD și ne așteptăm ca RTX 3050 să coste cel puțin 450 USD, deși vă rugăm să rețineți că este o presupunere educată, deoarece cardurile nu au fost încă puse în vânzare.

Având în vedere că 6500 XT se vinde în prezent cu cel puțin 35% peste MSRP, ne așteptăm ca RTX 3050 să vină cu o sumă mult mai mare de 80%, dar sperăm că va fi mai puțin decât atât.

Chiar și la 450 USD, RTX 3050 are o valoare mai bună pentru proprietarii de PCIe 3.0, deoarece reduce costul pe cadru în comparație cu 6500 XT (PCIe 3.0) cu 4%, incluzând în același timp o serie de caracteristici importante.

Dacă aveți PCIe 4.0 și nu aveți nevoie de niciuna dintre caracteristicile lipsă ale lui 6500 XT și sunteți dispuși să sacrificați o anumită calitate vizuală pentru a obține o performanță acceptabilă, ați putea argumenta că 6500 XT are „o valoare mai bună” la 270 USD, deoarece a fost cu 18% mai ieftin pe cadru decât RTX 3050, dar este o problemă serioasă, având în vedere tot ceea ce obțineți cu GPU-ul GeForce.

Dacă vizați jocurile de 1440p de nivel de intrare, RTX 3050 este fără îndoială produsul superior, cu mult superior în opinia mea. Nu numai că este probabil să depășești cu mult 60 de fps cu GPU GeForce, dar este și cu doar 8% mai scump pe cadru în comparație cu 6500 XT în modul PCIe 4.0. Deci, pentru cei dintre voi care jucați la 1440p, chiar și la 450 USD, RTX 3050 este un produs mult mai bun și merită să cheltuiți banii în plus sau să economisiți pentru.

Merită să rețineți că la acest preț, RX 6600 are o valoare tehnică mai bună, deoarece costă cu doar 24% mai mult, dar oferă cu 26% mai multă performanță. Desigur, sunt aproximativ aceleași în ceea ce privește valoarea, dar atunci când cheltuiesc atât de mult, RX 6600 devine o alternativă viabilă.

Cât trebuie să coste?

Deși ne temem că GeForce RTX 3050 va ajunge în jur de 450 USD sau mai mult și am văzut chiar și acolo că este în general o valoare mai bună decât 6500 XT, ce preț trebuie să fie înainte ca nimeni să nu poată argumenta că 6500 XT are vreo valoare? Credem că această cifră este de aproximativ 370 USD, ceea ce este probabil o iluzie, dar dacă Nvidia ar reuși, ar fi extrem de jenant pentru AMD.

La 370 USD, RTX 3050 ar fi la egalitate cu 6500 XT folosind PCIe în ceea ce privește costul pe cadru (1080p), oferind în același timp de două ori mai multă VRAM, de două ori mai multă lățime de bandă PCIe, suport mai bun pentru decodare, suport pentru codificare și mai mult de două ori. afișează ieșirile. Așa că nu văd că este atât de competitiv la prețuri, dar oriunde între 370 și 450 USD va fi dur pentru 6500 XT.

Ce am învățat

Cât de dorit va fi GeForce RTX 3050 va depinde în întregime de preț și disponibilitate. Dacă ajunge să coste peste 500 de dolari, va fi un burger grozav, și ați putea la fel de bine să obțineți Radeon RX 6600 mai rapid.

Astfel, este dificil de spus cât de entuziasmat ar trebui să fii de RTX 3050. Pe baza performanței pe care tocmai am văzut-o, știm exact unde ar trebui să fie prețul pentru a avea sens, dar a face sens nu este ceva de GPU. piata mai face…

Ne așteptam ca Radeon 6500 XT să vină la ~300 USD, unde este încă groaznic, chiar și atunci când este cea mai ieftină placă grafică „nouă” pe care o puteți cumpăra. Până acum s-a făcut puțin mai bine, ajungând la 270 de dolari, cel puțin deocamdată, dar în cele din urmă e nasol la acel preț și nu recomandăm nimănui să-l cumpere. În schimb, ar trebui să continuați să țineți sau să cumpărați o placă grafică folosită. Sincer, RX 570 4GB pentru 220 de dolari second hand este un compromis semnificativ mai bun și, de fapt, cea mai bună opțiune pentru cei care folosesc un sistem PCIe 3.0.

În ceea ce privește noul GeForce RTX 3050, ne așteptăm ca acea parte să vină cu cel puțin 450 de dolari, dar cu RTX 3060 vânzându-se cu o primă de 112% față de MSRP în medie, orice este posibil. După cum am menționat mai devreme, credem cu tărie că RTX 3050 trebuie să aibă un preț de aproximativ 370 USD pentru a fi o afacere bună pe piața actuală și a deveni opțiunea de preferat pentru jucătorii de pe computer.

La acel preț ar fi imbatabil, chiar și când ne uităm la piața second hand, care vede ca GTX 1660 Super cu performanțe similare este de 470 USD. Totuși, pe baza acelei realități nefericite, este probabil ca 3050 să meargă la ceva mai aproape de 500 USD.

Dacă acesta este cazul, atunci cel mai bine ar fi să fii vândut către RX 6600, sau poate că opțiunea mai inteligentă ar fi să cauți o opțiune mai ieftină la mâna a doua pentru a te lega.

Deocamdată, va trebui să așteptăm și să vedem unde ajunge RTX 3050 și cu siguranță vom urmări în săptămânile următoare cu o actualizare a prețurilor. Dar, între timp, dacă aveți șansa de a cumpăra un RTX 3050 la prețul de preț recomandat sau în jur de 400 USD, aceasta este o afacere bună în opinia noastră.

Articolul Nvidia GeForce RTX 3050 review apare prima dată în NewIT.

Citeste continuarea pe newit.ro

Total
0
Shares
Adauga un comentariu

Stiri pe aceeasi tema