Un client al Orange, abonat de peste 20 de ani la compania de telefonie, a trecut printr-o experiență care l-a nemulțumit într-atât, încât a decis să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cu o sesizare. „N-am crezut că odată cu trecerea timpului, compania, în loc să-și manifeste respectul, își arată disprețul față de clienți!” – povestește omul.
Compania telefonică Orange România este unul dintre cei mai vechi jucători din domeniu! Când vine vorba de anumite clasamente, firma franceză apare în mai toate topurile. Chiar dacă foarte mulți clienți au început să plece la alte firme de telefonie mobile, preferând să se porteze din cauza ofertelor net superioare.
Simțind acest pericol, Orange România a început să nu mai fie fair-play! Crește prețul abonamentelor fără somație, își păcălește abonații cu diferite oferte de ”fidelizare”, care de fapt reprezintă oferte la supra-preț, promit anumite telefoane de calitate, după care trimit telefoane mai slabe calitativ, în speranța că oamenii nu-și dau seama! Iar cei care-și dau seama, nu pot returna marfa, deoarece există o singură modalitate de returnare: prin curierul trimis de Orange! Care Orange nu trimite curierul, astfel că abonații, sătui de atâta așteptare, pot cădea în capcana întinsă și acceptă o ofertă mincinoasă. Mai există o categorie, a celor care vor să se porteze, dar nu pot s-o facă decât după predarea ”țepelor” livrate de Orange! Care țepe trebuie ridicate de curierii care nu sunt trimiși la destinație.
Vă prezentăm sesizarea făcută de un bucureștean (care, între timp, s-a adresat și la ANPC), în care se reclamă toate aceste probleme!
”Numele meu e FG și sunt abonat la dvs de peste 24 de ani! Am acumulat această vechime din cauza faptului că v-am considerat mereu o firmă serioasă. Din păcate, după atâta timp constat contrariul. N-am crezut că odată cu trecerea timpului, compania, în loc să-și manifeste respectul, își arată disprețul față de clienți!
Pe scurt, povestea mea: în octombrie 2022 m-am trezit cu câte 1 euro în plus la fiecare dintre cele 5 numere de telefon, care îmi compun abonamentul Orange Family. Când am realizat această creștere, făcută fără acordul meu, am reclamat, dar mi s-a spus că aș fi fost anunțat. Evident că acest lucru nu s-a întâmplat, dar, din comoditate, am închis ochii.
Mi s-a sugerat să revin în luna august, căci atunci mi se poate lua acel euro, dacă prelungesc contractul! OK! Am sunat la sfârșitul lui august și cu chiu, cu vai am convenit să mi se reducă abonamentul cu doar 3 din cei 5 euro adăugați peste noapte! Aici nu mai e vorba de bani, e vorba de principiu. Ulterior, mi s-a spus că mă va suna cineva să-mi facă o ofertă, pentru că, la vechimea la Orange, pot primi o ofertă personalizată.
M-a sunat peste câteva zile cineva de la departamentul de fidelizare de…