Jurnalismul tare la motoare de tramvai


Povestea tramvaielor pentru Capital─â devine ╚Öi mai de poveste. ╚śi mai emblematic─â pentru lumea noastr─â bezmetic─â ╚Öi plin─â de ifose. ├Äntr-un mandat politic nu se poate face nimic ├«mpotriva titularului. El dicteaz─â direc╚Ťia, c├«╚Ötig─âtorii, promova╚Ťii ╚Öi tot el ╚Öterge contractele neconvenabile. Urm─âtorul o ia de la cap─ât. Totdeauna se g─âsesc sus╚Ťin─âtori. Dac─â Firea voia s─â anuleze un proiect de statuie, chiar contractat, apela la pres─â. Scriu ziarele c─â proiectul este nasol. Super argument s─â ├«ntrerup─â contractul. Restul nu conteaz─â. Rezult─â bani pentru altceva. La fel ╚Öi cu tramvaiele. A vrut Firea s─â aduc─â tramvaie turce╚Öti ├«n Capital─â? A g─âsit o solu╚Ťie. Procesul de desemnare cu orice pre╚Ť al unui constructor turc poate fi socotit un model de achizi╚Ťie ├«ntr-o lume haotic─â.

Cu toate contesta╚Ťiile ╚Öi cu toate procesele ╚Öi deciziile definitive, r─âzboiul public ├«mpotriva unui produc─âtor rom├ón continu─â cu ├«ncr├óncenare. ├Änt├«i a fost campania de proteste construit─â pe ╚Ötirea c─â tramvaiele sunt prea lungi ╚Öi sta╚Ťiile prea scurte. Acum c─â sunt prea lungi ╚Öi motoarele prea slabe. Orice pentru a bloca sau m─âcar compromite un produc─âtor rom├ón spre a face loc unui produc─âtor din Turcia, mare performer tehnologic, care atinge performan╚Ťe de la baclavale, la rachete.

Cred c─â ne apropiem de o societate braunian─â greu de explicat. Dar ╚Öi de tratat. Fiecare are o p─ârere. Dac─â n-o are este fl─âm├«nd sau interesat. Sau dispus s─â o aib─â. S─â-i ofere cineva un punct de sprijin ╚Öi s─â ├«ncep─â s─â mi╚Öte ├«ntr-o direc╚Ťe. Nu conteaz─â de unde ╚Öi ├«ncotro. Nu conteaz─â ce stric─â ╚Öi ce ├«ncurc─â. Dac─â mai ╚Öi iese ceva, cu at├«t mai bine!

Cazul Astra Vagoane C─âl─âtori contrat ├«n fel ╚Öi chip chiar de rom├óni pentru a face loc tramvaielor importate din Turcia este cel mai gr─âitor exemplu al r─âzboiului rom├óno-rom├ón. Pentru nimic, doar de amorul artei sau cine ╚Ötie, pentru o bomboan─â sau o gumi╚Ť─â de mestecat. ├Än c├«teva ore tot peisajul media din ╚Ťar─â s-a ├«mpestri╚Ťat cu vestea c─â tramvaiele de Arad au motoare mai slabe dec├«t ├«n contract. O duduie care nu face diferen╚Ťa ├«ntre cheia tubular─â ╚Öi cea inbus de 17 vrea s─â salveze bucure╚Ötenii de la o eroare sau de la nerespectarea unui parametru tehnic. Dumnezeu ╚Ötie de la ce, dar s-a av├«ntat ╚Öi ea ├«n ciorba parametrilor de nivel jurnalistic ╚Öi ne-a livrat o bomb─â de buc─ât─ârie, ag─â╚Ť├ónd-o pe pere╚Ťii de la Economedia, noua c─âmar─â a celor de la G4Media.Iac─ât─â-o:

Exclusiv: Tramvaiele pe care Primăria Capitalei le-a cumpărat de la Astra Arad au venit cu motoare mai mici, de 100 kW, deși constructorul a specificat o putere de 120kW

Cum nu v─âd nici o leg─âtur─â ├«ntre Gabriela Firea ╚Öi Economedia, dec├«t ├«n materie de g├«ndire, nu-mi r─âm├«ne dec├«t s─â reproduc un ├«nscris de la Siemens care ar putea ajuta la f├«s├«irea ÔÇŁbombeiÔÇŁ:

Probabil c─â valul cu motoarele Siemens ridiculizate de motoarele turce╚Öti va trece destul de repede. Dar b─ât─âlia de a aduce tramvaie turce╚Öti ├«n Capital─â continu─â. Miza este at├«t de mare ├«nc├«t unii par a fi gata s─â ri╚Öte ╚Öi o pl├«ngere la DNA ╚Öi o pr─âbu╚Öire definitiv─â. Ei vor s─â demonstreze c─â vagoanele din Bosfor sunt mai bune ╚Öi mai frumoase ╚Öi cu ro╚Ťi pingelite ╚Öi cu aripi de partid!

╚śi nu numai at├«t!

Citeste continuarea pe www.cotidianul.ro

Total
0
Shares
1 comentariu
  1. Dl Nistorescu a sarit calul si a uitat … deontologia sub foaia cu antet Siemens furnizata de dl Blidar si alte alea (mascate sub contracte de publicitate) date in gat direct de acelasi domn Blidar catre un alt jurnalist (barbat).
    Sa faci femeia de ras ca este femeie si nu are cum sa stie de SDV-uri si alte scule de mana este argument de scriitor de fituica! mai ales, ca aceeasi doamna scrie din aprilie

    Va mai lipsea sa bagati si cos phi-ul ca sa aratati ca Siemens nu isi asuma minciuna in scris sub semnatura!
    Este o mare diferenta intre motorul ARE si motorul DEZVOLTA! Sa ne explicati cum este cu “cuplul” si diagrama de functionare!
    ESTE si mai jalnic, dupa ce Astra in parteneriat cu CHINEZII a declarat ca un alt ofertant nu indeplineste criteriile tehnice! PUTEREA INSTALATA/tona ESTE FACTOR DE EVALUARE – deci, daca la alte cerinte mai poti sa te joci, aici ar trebui ca producator cu vechime de 130 de ani si ofertant serios sa respecti ce ti-ai asumat!
    Astra a informat in scris dupa semnarea contractului asupra schimbarilor?
    AFER CE ZICE?
    Peste tot in licitatii, PMB o tine langa-danga pentru consum cu test E-SORT ciclu 1 din cauza modului de conducere in Bucuresti (adicatelea viteza medie mica, de aprox 12 km/h) si distanta statiilor. Tramvaiele, in afara de linia 41, unde or sa mearga ele cu 33 sau 37 de km/h constant? Poate pe suprateran?

    Iar dl Nicusor Dan, tehnician sadea, se joaca cu aceeasi sintagma: Comisia va verifica daca motorul dezvolta…nu daca motorul are puterea nominala de 120 kW!” Probleme sunt, altfel nu trena receptia capului de serie sau a restului de tramvaie livrate!!! Parcursul de proba a trecut de mult!
    Toti factorii de evaluare din aceasta licitatie sunt pe ce declara ofertantul – sa vedem daca nivelul de zgomot si confortul termic este confirmat! …ca la motoare si puterea instalata/tona ne-am cam lamurit!
    Felicitari, dle Nistorescu, mai aveti un articol despre INNOTRANS? Ca bucurestenii platesc toate cheltuielile conexe (inclusiv cheltuielile ASTRA cu “publicitatea”)!

Adauga un comentariu

Stirea precedenta

Dr. Mihaela Bilic: ÔÇ×Programul alimentar de 3 mese pe zi cu 2 gust─âri este dedicat copiilor ├«n cre╚Ötere, nu adul╚ŤilorÔÇŁ

Urmatoarea stire

Stoltenberg: NATO nu se implică direct în conflict, dar va sprijini Ucraina să recupereze teritoriile ocupate VIDEO

Stiri pe aceeasi tema