Fotografie de Rubaitul Azad pe Unsplash
Trimestrul trecut, gigantul suedez de modă H&M și-a văzut vânzările crescând cu 6 %, până la 57,6 miliarde de coroane suedeze (puțin sub cinci miliarde de euro). Această creștere s-a datorat în principal efectelor valutare, deoarece vânzările au rămas constante în monedele locale. Cu toate acestea, se pare că iunie a început bine, potrivit RetailDetail.eu.
H&M citează perioada mai proastă decât anul trecut (mai ales în Europa) pentru vânzările dezamăgitoare, dar spun că vânzările au revenit acum (în sfârșit) la nivelurile de dinainte de Covid. Pentru a fi clar: pentru H&M, „al doilea trimestru” se desfășoară din martie până în mai, adică fără a include iunie (bine început). Pentru rezultatele trimestriale complete și detaliate, mai trebuie să așteptăm până pe 29 iunie.
Mai dureros pentru grupul de deasupra H&M, Arket și Monki este că marele său rival, Inditex, a reușit o creștere semnificativă a vânzărilor. Trimestrul trecut, grupul care deține Zara a reușit să adauge 15 % la vânzările sale.
Totuși, există și vești bune, relatează Reuters: H&M ar putea să se bazeze pe începutul bun din iunie și ar putea ajunge cu o creștere a vânzărilor de 5 % (în moneda locală) pentru perioada iunie-august, ajutată parțial de creșterea puternică a numărului de turiști în Europa.