Cum a evoluat chirurgia estetică în România! Tehnologia a jucat un rol esențial

Cu peste 25 de ani de activitate profesională în sectorul chirurgiei estetice și mii de operații efectuate cu succes, dr. Cristian Nițescu, medic primar chirurgie plastică și estetică, vorbește despre cum a evoluat chirurgia estetică în România.

Chirurgia estetică a luat amploare și în România

Cum arăta piața chirurgiei estetice din România la începutul carierei dumneavoastră?

La începutul carierei mele nu se putea vorbi despre o adevărată „piață” a chirurgiei estetice. Această ramură chirurgicală era puțin cunoscută la debutul meu ca medic chirurg plastician, la începutul anilor ’90, lucru ce s-a perpetuat până undeva spre anii 1995-1996.

Cazurile de chirurgie estetică erau sporadice din cauza faptului că oamenii nu cunoșteau exact oportunitățile pe care le aveau și beneficiile de a se supune unor astfel de intervenții. De asemenea, în anii ’90 erau foarte puțini chirurgi care știau și operau chirurgie estetică, iar posibilitățile materiale în România acelor ani erau mult mai mici față de cele din prezent.

image

Dr. Cristian Nițescu

Când a luat avânt și care au fost elementele care au ajutat?

După apariția mijloacelor tehnologice noi și răspândirea lor și în țara noastră, cum ar fi internetul sau telefonia mobilă, la începutul anilor 2000, și specialitatea noastră a luat avânt. Vorbim practic de o dezvoltare accelerată a awarenessului publicului legat de chirurgia estetică, facilitată și de apariția advertisingului și marketingului la noi în țară, o dată cu tehnologia.

Ce tip de intervenții erau cele mai solicitate?

Acum 15-20 de ani, erau solicitate foarte mult, ca și astăzi, intervențiile chirurgicale de implant mamar și rinoplastie. Spre deosebire însă de ziua de astăzi, la începutul anilor 2000, erau solicitate în număr mare și intervenții chirurgicale de lifting facial și lipoaspiratie, a căror solicitare s-a diminuat în timp datorită numeroaselor tehnici alternative de rejuvenare facială și scădere în greutate. Acestea însă nu vor înlocui niciodată intervenția chirurgicală, deoarece aceasta are un caracter curativ și aduce un beneficiu rapid și net pacientelor.

Cum au evoluat preferințele, deschiderea românilor față de acest domeniu?

În ziua de astăzi, majoritatea femeilor se gândesc măcar, dacă nu și pun în practică, ideea de a apela la serviciile unei clinici de chirurgie estetică. Fie că este vorba doar de mici intervenții, cum ar fi ștergerea ridurilor sau mărirea buzelor, fie că este vorba de intervenții mai serioase, ca rinoplastia sau implantul mamar, femeile își doresc să atingă look-ul perfect.

În timp, o dată cu informarea pacienților și apariția a numeroase site-uri și videouri pe diverse platforme sociale, s-a ajuns la o mai bună informare a pacienților în ceea ce privește procedurile chirurgiei estetice. Oamenii au devenit mult mai atrași de aceste tipuri de intervenții, văzând că în 95% din cazuri, rezultatele obținute sunt excelente.

Ce impact au avut noile tehnologii în actul medical?

Ca în orice domeniu, tehnologia nu are cum să nu mai facă parte din viață și din arsenalul nostru chirurgical. Aș spune că tehnologia este un “must” și că o putem utiliza spre beneficiul pacienților în foarte multe cazuri. De la aparatele de lipoaspiratie sau rinoplastie și până la tehnologia substanțelor și a implanturilor utilizate, putem scrie un eseu despre beneficiile pe care acestea le-au adus în chirurgia estetică.

Orice chirurg estetician și plastician care se respectă trebuie să fie permanent la curent cu noua tehnologie, să o îmbrățișeze acolo unde ea aduce beneficii reale și să o utilizeze cu indicația corectă pentru tipologia de pacient selectată.

Sursă foto: Pixabay.com

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa [email protected]!       

Citeste continuarea pe click.ro

Total
0
Shares
Adauga un comentariu

Stirea precedenta

O tânără din Harkov i-a cucerit pe jurați atât cu povestea și vocea sa, cât și cu piesa aleasă

Urmatoarea stire

Vladimir Putin: ‘Terenul din Ucraina a fost vândut companiilor americane. Sunt cerealele lor’

Stiri pe aceeasi tema