Miniștrii Educației și reprezentanții guvernului din America Latină și Caraibe și-au reafirmat angajamentul de a promova redresarea educațională urgentă în regiune după pierderile înregistrate în timpul pandemiei și de a garanta învățarea de bază pentru toți copiii.
„Pierderile educaționale din țările noastre reprezintă o adevărată catastrofă, este urgent să lucrăm pentru a le inversa cât mai curând și cu o atenție deosebită celor mai tineri și cei mai vulnerabili”, a declarat Luis Benveniste, director regional de Dezvoltare Umană la Banca Mondială.
„Angajamentul față de educație este un instrument fundamental, care este susținut de ideea că nimeni nu trebuie lăsat în urmă, singura modalitate de a merge către o dezvoltare durabilă și incluzivă”.
„În America Latină și Caraibe trăim o criză educațională fără precedent, care va avea repercusiuni enorme și de durată pentru întreaga societate.
În prezent, în regiunea noastră, din cauza efectului pandemiei, proiecțiile arată că 4 din 5 copii nu știu să citească un text simplu.
La ce viitor profesional și tehnic ar putea aspira dacă, din copilărie, nu au abilitățile fundamentale de învățare?” a declarat Garry Conille, director regional UNICEF pentru America Latină și Caraibe.
„Trăim într-un moment istoric în care trebuie să consolidăm cooperarea pentru a lucra pentru redresarea și transformarea educației în țările noastre.
Aceasta este o prioritate după ce COVID-19 a exacerbat inegalitățile educaționale și a limitat dreptul la educație al celor mai vulnerabile populații din America Latină și Caraibe.
Regiunea a cunoscut cea mai lungă întrerupere a cursurilor față în față din lume, afectând peste 170 de milioane de studenți și familiile acestora.
Impactul acestei crize încă continuă și necesită acțiuni imediate și coordonate pentru salvarea prezentului și viitorul copiilor și tinerilor din regiunea noastră”, Claudia Uribe, director, Biroul Regional pentru Educație în America Latină și Caraibe (OREALC/UNESCO Santiago)
Inversarea costurilor educaționale ale pandemiei este o sarcină critică.
Strategia pentru a realiza acest lucru trebuie să se concentreze în continuare pe reîntoarcerea copiilor la școală și pe învățarea accelerată de recuperare din urmă, acordând prioritate conținutului esențial și abordând provocări precum bunăstarea psihosocială a copiilor și decalajele digitale persistente.
Aceste eforturi vor contribui, de asemenea, la asigurarea învățării de bază pe termen lung și necesită un angajament clar din partea factorilor de decizie, precum și capacitatea tehnică și operațională și resursele necesare.
UNESCO
Cunoaşte Lumea –> Prima pagină