Cât de bine arată Spider-Man Remastered cu Ray-Tracing de la NVIDIA?

Spider-Man Remastered de la Marvel este una dintre cele mai tari lansări de anul acesta. Jocul creat de Insomniac Games a primit o reîmprospătare și a venit pe PC cu un aer foarte proaspăt. În comparație cu jocul de bază, cel lansat în 2018, noua versiune oferă îmbunătățiri vizuale destul de însemnate, iar printre acestea se numără și suportul pentru tehnologia Ray-Tracing de la NVIDIA. Dar oare ce impact are noul truc de iluminare al taberei verzi asupra insulei Manhattan? Păi, fix asta vreau să aflăm din acest material.

O bună parte din munca depusă la portarea pe PC a venit din partea celor de la Nixxes. În colaborare cu NVIDIA, aceștia au reușit să implementeze în Marvel’s Spider-Man Remastered reflexii create cu ajutorul tehnologiei Ray-Tracing. În plus, pentru un maxim de performanță avem și suport pentru tehnologia de upscaling DLSS. În teorie, atunci când sunt combinate, cele două tehnologii ar trebui să ofere cea mai bună experiență de gaming posibilă pe PC. Cu asta în minte, haideți să trecem direct la treabă și să vedem ce diferențe găsim.

Spider-Man întâlnește Ray-Tracing

Începem cu reflexiile, că până la urmă astea cică ar fi marile schimbări; iar diferența la ochi-o-metru variază între imensă și inexistentă. Am folosit pentru aceste teste configurația personală, adică o placă video NVIDIA GeForce RTX 3080 acompaniată de un procesor AMD Ryzen 7 5800X . Grafica jocului a fost mereu la Very High, iar rezoluția 2560×1440. Așadar, o configurație care n-ar trebui să aibă probleme cu suportul pentru Ray-Tracing.

Prima comparație o avem în această scenă. În partea din stânga avem o captură de ecran cu setările la maxim, dar cu Ray-Tracing dezactivat. Comutăm un switch din meniul de setări grafice, iar în cadrul din dreapta vedem aceeași scenă, dar cu trucurile magice activate. Diferența o putem vedea destul de clar, însă în același timp am observat că reflexiile sunt aleatorii. Ceea ce-ar fi trebuit să fie reflexia lui Spider-Man pe portiera mașinii, este de fapt o stradă. Dar hei, măcar arată mai bine.

Dar ce a fost modificat este calitatea reflexiilor, iar asta se vede cel mai bine pe mașinile din planul secund. Taxiul din spatele lui Spider-Man este destul de mat în primul cadru, dar versiunea RTX ON arată ceva mai bine, cu lumina de pe panoul publicitar care pică corect peste mașină. În plus, vedem o diferență și pe aripa spate a mașinii albe de lângă taxi. Dar o diferența mult mai mare v-o pot arăta în umrătorul cadru, în care reflexiile bulevardelor aduc fiecare clădire de sticlă la viață.

Marvel's Spider-Man Remastered Ray Tracing NVIDIA

Reflexiile au un impact major asupra aspectului general al jocului și pentru cei care apreciază o priveliște frumoasă, mi se pare că avem o îmbunătățire destul de mare. Dar în toată combinația asta există și un călcai al lui Ahile. În cazul de față, este vorba fix despre gameplay. Fiind mereu la înălțime printre zgârie nori, nu vei apuca să admiri prea mult mediul înconjurător. Iar odată ajuns la sol, începi să explorezi zone în care tehnologia de Ray-Tracing pur și simplu nu prea are niciun impact. Două exemple bune le avem mai jos.

În prima comparație putem vedea cum tehnologia de la NVIDIA îmbunătățește calitatea reflexiilor dintre clădiri, însă umbrele sunt randate greșit. Asta pare a fi o problemă a jocului în sine, o problemă de iluminare la nivelul motorului grafic. Dar partea proastă este că acest neajuns afectează și calitatea produsului final, după aplicarea reflexiilor cu Ray-Tracing. Iar în al doilea exemplu, în afară de geamurile clădirii din spate, m-am străduit din răsputeri să găsesc o îmbunătățire, ceva, însă nu am reușit.

Per total, implementarea tehnologiei Ray-Tracing aduce îmbunătățiri mari jocului. De-a lungul acestuia vei avea multe momente în care să poți admira frumusețea orașului, astfel cred că includerea tehnologiei de la NVIDIA nu ar trebui privită cu ochi răi; ba chiar dimpotrivă. Și situația este și mai clară atunci când intri într-una dintre clădirile cu podele de marumură lucioasă, iar întregul scenariu strălucește. De asta nu te poți convinge decât atunci când o vezi cu ochii tăi.

RTX + DLSS = jocuri arătoase la medii FPS mari

Popularizarea tehnologiei de Ray-Tracing a adus cu ea un alt fenomen interesant. Cei de la NVIDIA au înțeles că nu toată lumea își permite cel mai scump model de RTX de pe piață. Iar cu o majoritatea covârșitoare care avea să cumpere ca pâinea caldă modelele cu 60 și 70 în coadă, era nevoie de un mic boost. Până la urmă, odată ce-ai activat RTX cam îngenunchezi placa video. Dar răspunsul producătorului pentru această problemă nu a întârziat prea mult, iar noi ne-am ales cu DLSS. Și chiar dacă la început era o tehnologie destul de curioasă prin natura ei, cu timpul s-a dovedit una dintre cele mai tari găselnițe în industria asta a gamingului pe PC.

În Spider-Man Remastered, implementarea este extrem de bună. În mod normal, cu setările Very High, am o medie de vreo 136FPS. Nu este deloc rău, mai ales că folosesc și G-Sync. Dar odată ce-am activat reflexiile bling-bling din setări, impactul poate ajunge până la vreo 50 de cadre pe secundă; adică enorm pentru câteva reflexii, dar na, vrei tech mișto, plătești prețul.

Marvel's Spider-Man Remastered Ray Tracing NVIDIA

Ca prin minune, cu DLSS setat pe Quality, media de FPS urcă aproape de punctul inițial. Are câteva sughițuri, dar nimic grav, iar Spider-Man se mișcă extrem de fluid, lumea jocului arată superb cu reflexiile îmbunătățite și calitatea vizuală per total nu pare schimbată în rău. Din când în când o să mai vezi o textură care se cam zbate pe ecran, dar aici pot fi mai multe cauze. Cu toate astea, dezactivarea DLSS a rezolvat problema. Deci de ținut minte că pot exista mici glitch-uri ici-colo. Și chiar și-așa, pentru sporul de performanță și calitate pe care-l primești, cred că mulți gameri vor închide ochii în așteptarea următorului update.

Marvel’s Spider-Man Remastered este un joc extrem de plăcut și arătos. Povestea acestuia este bazată pe benzile desenate, ceea ce înseamnă că nu este în strânsă legătură cu Universul Cinematic Marvel. Asta este bine deoarece nu se va intercala cu filmele apărute în ultimii ani. Dar pentru a afla mai multe despre joc, vă invit să aruncați un ochi peste recenzia de pe Playground. Iar dacă sunteți în căutare de placă video și vreți să vă cumpărați un model NVIDIA GeForce RTX 3000, veți primi o cheie de activare pentru versiunea de Steam a jocului.

Citeste continuarea pe zonait.ro

Total
0
Shares
Adauga un comentariu

Stirea precedenta

în comuna Giroc din judeţul Timiş, doar 55 de locuinţe au făcut diferenţa faţă de totalul livrărilor din Timişoara în 2021

Urmatoarea stire

INFOMANIA • Calendarul zilei de 20 septembrie

Stiri pe aceeasi tema

Există vulcani activi pe Marte?

Mulți consideră că Marte este o planetă moartă, care a avut cândva oceane (și poate chiar viață), dar…